Tesla Model Y üretim tarihi belli oldu! - Game Pro v2
Merhaba, Blogger Game Pro v2 Temasına HOŞGELDİNİZ | Tema'yı Buradan İNDİREBİLİRSİNİZ. Saygılar...

Tesla Model Y üretim tarihi belli oldu!

Tesla Model Y üretim tarihi belli oldu!

Elon Musk,  Tesla Model Y  üretimi hakkında önemli açıklamalarda bulundu.  Üretim başlangıç tarihi  ile tartışmalara neden olsan Tesla Mo...
Elon Musk, Tesla Model Y üretimi hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Üretim başlangıç tarihi ile tartışmalara neden olsan Tesla Model Y için belirsizlik son buldu.

Tesla Model Y üretim devrimi olacak

Elon Musk, Tesla’nın yeni çıkacak olan elektrikli crossover aracı Model Y’nin bir “üretim devrimi” olacağını söyledi. Model 3 aracının üretiminde yaşanan teknik arızalar sonucunda bir türlü üretim hedefini tutturamayan şirket, Model Y aracından aynı hataları yapmayarak yeni bir sıçrama yaşamak istiyor. Tesla, bunun için özellikle üretim tesisi konusunda çok dikkatli davranıyor.
Henüz büyük bir sermaye harcamasının yapılmadığı Model Y için ürün tasarımı konusunda çalışmalar devam ediyor.

Model Y aracın, daha önceki modellerle mimari açıdan benzerlik gösterileceği de belirtiliyor. Bu sayede, aracın piyasaya çabuk bir şekilde sürülmesi sürpriz olmayacak. Model 3 üretiminde de çok sayıda robota yer verildiğini belirten Elon Musk, Model Y üretiminde bunu daha stratejik kullanacaklarını söyledi.Musk daha önce, Tesla’nın diğer araçlarında kullanılan 12 voltluk pil mimarisini terk etmeyi planladıklarını söylemişti. Böylelikle gerekli kablo uzunluklarının kısaltılması ve üretim sürecinin önemli ölçüde basitleştirilmesi hedefleniyor.Daha az kablolama ile otomasyon sürecinden daha çok yararlanılabilecek ve üretim hattında daha fazla robota yer verilebilecek.
Tesla Model Y
Musk, 2018 veya 2019 yıllarında üretime başlanacağı konuşulan Model Y için en erken tarihin 2020 yılı olduğunu söyledi. Şirketin önündeki en büyük engelin ise alan sıkıntısı olduğu belirtiliyor. Model Y aracı için henüz üretim merkezi belirlenebilmiş değil. Ancak Model Y’nin diğer modeller gibi Kaliforniya’daki Fremont’da üretilmeyeceği söyleniyor.

Yazar